EWALUACJA

Wykonane zadania zostaną ocenianie zespołowo.  Należy zwrócić uwagę na jakość zgromadzonych informacji i materiałów  zawartość merytoryczną, pracę poszczególnych członków zespołu oraz estetykę wykonania kroniki, umieszczenie prac na fotoblogu czy wykonanie prezentacji multimedialnej. Kryteria oceny poziomu zadania przedstawione są w skali punktowej w następujący sposób:



Wymagania
Podstawowe 
1 pkt
Rozszerzające
 2 pkt
Dopełniające
3 pkt
Wykraczające
4 pkt
Punkty
 1 - 4
Wynik poszukiwań i badań (ilość i jakość wyszukanych informacji oraz materiałów)
Nie zgromadzono wymaganych informacji i materiałów koniecznych do zrealizowania zadania.
Zgromadzono niektóre wymagane informacje i materiały, są one jednak niepełne i niewystarczające do zrealizowania zadania.
Zgromadzono większość wymaganych informacji i materiałów, lecz nie wszystkie; zadania zrealizowano w sposób poprawny i sposób oryginalny.
Zgromadzono wszystkie wymagane informacje konieczne do zrealizowania zadania w pełni; informacja jest zredagowana w sposób twórczy i pomysłowo zaprezentowana.

1 - 4
Zawartość merytoryczna (dobór informacji i materiału, poprawność merytoryczna, sposób opracowania)
Źle dobrane informacje i materiały; materiały opracowane powierzchownie, liczne błędy merytoryczne, brak własnych poszukiwań.
Poprawnie zrealizowany temat, jednak widoczny jest brak szczegółów; nie wykorzystano wszystkich zebranych informacji i materiałów; nieliczne opracowania własne.
Dobrze opracowany temat, zawiera szczegółowe informacje; wykorzystano większość zebranych informacji i materiałów; zawiera własne poszukiwania i opracowania.

Obszerne i wyczerpujące omówienie tematu, logiczne wykorzystanie zebranych informacji i materiałów; liczne własne opracowania.
1 - 4
Wykorzystanie źródeł

Wykorzystano tylko niektóre z  zasugerowanych źródeł.
Wykorzystano tylko źródła zaproponowane w webqueście. 
Użyto zasugerowanych źródeł z webquestu oraz innych źródeł np. internetowych;
Użyto różnorodnych źródeł - Internet, pozycje książkowe, wywiady, czasopisma itd.
1 - 4
Koordynacja działań i umiejętność współpracy w grupie podczas pracy nad zadaniem
Całkowity współpracy uczniów z partnerami i/lub grupą; poszczególni uczniowie nie uczestniczą w realizacji wszystkich aspektów zadania; kolejne kroki nie są wykonywane dokładnie i terminowo;
Uczniowie w niepełny sposób współpracują z partnerami i grupą; nie wszyscy uczniowie uczestniczą w realizacji wszystkich aspektów zadania; kolejne kroki są wykonywane częściowo i nie zawsze terminowo;
Uczniowie dobrze współpracują z partnerami i grupą,; większość uczniów uczestniczy w realizacji wszystkich aspektów zadania; kolejne kroki wykonywane są dokładnie, ale nie zawsze terminowo;
Bardzo dobra współpraca całej grupy; wszyscy uczniowie uczestniczą w realizacji poszczególnych aspektów zadania; kolejne kroki wykonywane są dokładnie i terminowo.
1 - 4
Sposób prezentacji efektów pracy i ogólne wrażenia estetyczne (styl i forma prezentacji)
Prezentacja nieatrakcyjna, nieuporządkowana i nieadekwatna do treści, trudna w odbiorze, nieprzejrzysta i niezrozumiała; uczniowie nie potrafią się prawidłowo posługiwać programami prezentacyjnymi.
Prezentacja mało oryginalna, niedostatecznie uporządkowana, tylko częściowo dostosowana do treści, mało przejrzysta i czasami niezrozumiała; uczniom brak biegłości w posługiwaniu się programami prezentacyjnymi.
Prezentacja, ciekawa, dobrze uporządkowana, dostosowana do treści, przejrzysta i zrozumiała; uczniowie dobrze posługują się programami prezentacyjnymi w sposób zadawalający.
Atrakcyjna prezentacja; oryginalne podejście do zagadnienia; wysoko uporządkowana, przejrzysta, logiczna i łatwa w odbiorze, adekwatna do przedstawianych treści; uczniowie biegle posługują się programami prezentacyjnymi.
1 - 4


                                    

Proponowana skala ocen


OCENA
Ilość punktów
CELUJĄCA
20 - 19
BARDZO DOBRA
18 - 17
DOBRA
16 - 13
DOSTATECZNA
12 - 10
DOPUSZCZAJĄCA
9 - 5
NIEDOSTATECZNA
4 - 0


Brak komentarzy: